/*リンクは別ウインドウ*/

自己満足で勝手に楽しむ日記

楽しいことの寄せ集め。

今年も牡蠣の季節が来た!

また今年も牡蠣の季節が来た!!
The oyster season has come !
 
毎年、職場に牡蠣のお歳暮をいただく。
職場で牡蠣が大好きなのは私だけ(≧w≦)。
みんな要らん要らんと、遠慮なさるから(笑)、私がいつも丸ごと持って帰らせていただく。
家に帰っても、他の家族もあんまり好きではないので、
結局、私が一人で全部いただくことに(*'ω'*)。
Every year,we were given oysters by one customer as year-end gift in my office.
It is only me that the person who likes oysters.
Everybody say that "I need not to eat oysters",so it is me to take oysters to home.
 
In addition,my family doesn't like oysters very much except me.
Finally, all oysters become mine.
 
冷凍したり小分けにしたりして鮮度が落ちるのが嫌なので、
もらったらもらった日に全部食べる(笑)。
一人で一キロ全部(*'ω'*)。
I hete that the fresh taste will get worse.
I eat all fresh oysters on the day.
I ate all oysters 1kg.
 
イベントとかで焼き牡蠣買うときは、一回に付き牡蠣2粒を、せいぜい2~3セット買う程度でおしまいにするけれども、
この牡蠣1キロとなると、一気に牡蠣を30粒ぐらい食べることになる。すんごい贅沢な食べ方しとるな~って気がする。
When I often eat oysters in one event,I ate only four or six oysters.
But this time,it is huge number of oysters.
It is very laxuary time for me.
 
 
牡蠣に興味のない人にとっては、どうでもいい話だけどね(笑)。
牡蠣ほど、好き嫌いが対局な食べ物もなかなかない気がするなぁ。
This story is very bore for someone who don't like oysters.
This is a rare food that someone likes it very much and someone don't like it at all,
the differ is so big.
 

f:id:happy-v:20181214201727p:plain

 
 
*このブログはリンクフリーですが、一言声をかけていただけるとめっちゃ喜びますヽ(´▽`)/
↓公告をクリックしてくださったら、私に1円入るかも(ᵔᗜᵔ*)