/*リンクは別ウインドウ*/

自己満足で勝手に楽しむ日記

楽しいことの寄せ集め。

ついに、ストリートピアノデビューをしてしまったかも。

人前ではピアノを弾かないポリシーだった私だが、
この度、ピアノを練習できる場所があちこち閉鎖になったため、
あちこち探し回っていたら、ついに、やむなく、ストリートピアノデビューを果たす結果に!!
I have never play the piano in front of the  people.
This time, several place where I can pracetice the piano are closed,
I am looking for the place where I can play the piano.
Finally, I have debuted as a street pianist.
 
とは言っても、デパートの屋上で、人も一組の家族連れとおじさん一人だけのがらんがらんの場所だったので、
普通に練習するのと同じような感じで弾いただけのこと。
誰も聴いていいなさそうだったし、誰も待っていなさそうだったので、
一時間ぐらい、色んな曲を弾いた。
Even if you say so, in the rooftop of the department store,
there are only one family and one uncle.
I could play the piano as usual.
Noboey listen my piano,nobody waiting to play the piano.
So I was able to play the piano about one hour.
                              
がらんがらんだったから、緊張もしなかった。
こんな感じで慣れて行ったら、私も、人前で弾くの平気になるかな。
ただ単に、自分がだんだん図太くなって、めちゃくちゃのオリジナルな弾き方でも気にしなくなっているだけかもしれんが(笑)。
Nobody listen to the piano,I didn't do nerveous. 
I only might be calm because I am getting older and older. 
   
人前で弾くとなると、やっぱり、きちんと先生に見てもらって仕上げないとなぁと思うんだけれどもね。
きちんと見てもらうのは面倒で。
やっぱりオリジナル街道まっしぐら。
If I play the piano in front of the people,
I shoud lean it by the teacher.
I am bothersome.
I play the piano with my original way.
 
でも今回、ずっとためらっていたストリートピアノを、ついに弾いた!!という、大きな前進!! 
 
It is my big advance that I was able to play the street piano.
I have been hesitated for a long time.
 

f:id:happy-v:20190127194204p:plain

*このブログはリンクフリーですが、一言声をかけていただけるとめっちゃ喜びますヽ(´▽`)/
↓公告をクリックしてくださったら、私に1円入るかも(ᵔᗜᵔ*)