自己満足で勝手に楽しむ日記

楽しいことの寄せ集め。

Hic世界体験デーというものに行ってみたよ

今日は、ひろしま国際センターで開催された、

「世界体験デー」という、外国交流イベントに参加してきた。

Today, I went to the foreigner interchange event in Hiroshima International Center.

It is named "The word experience day”.

 

当日の朝、FBで開催を知って、どんなものか全く分からないまま、

よもぎ蒸しに行った帰りに(笑)、

突然ふらっと寄ってみただけなのだけれども、

これが当たりのイベントだった!!

Afer goint to Mugwort steaming, I went to that event in today's morning.
That was a good event for me!!

 

 

たくさんお喋りできて、外国人のお友達もできた。
I  enjoyed the time to talk a lot  and I  made  a new foringer friend.

 

 

インドネシアの楽器や衣装や文化について、

たっぷり説明してもらったり。
Some Indnesian explained me about instrumental , clothes and culture in Indnesia.

 

私のつたない英語も、なんとかなんとか伝わって、

つたなくても、たくさん褒めてもらって(笑)、

楽しい時間が過ごせた。
I had a good time.

I speak poor English LOL,

but they were able to understand my English and  I enjoy the time.

I was very glad to  praise my English.

 

 

今までは、こういうイベント、

いつも子と一緒に行っていたのだけれども、

もう子も大きくなったので、私一人での参加。

少し寂しいかなと思ったけれど、

一人でも、たくさん楽しめた。
So far, I usually went to the event with my son .

But now, my son has grown up.

I went to this event only one.

I had been worry about it.

Actually I have enjoyed the time.

 

こういう所に行けば、英語の勉強も、

どんどんできるね!

This place brings me a lot of lerning English.

 

f:id:happy-v:20191026203353p:plain

 

 

 

 

 

*このブログはリンクフリーですが、一言声をかけていただけるとめっちゃ喜びますヽ(´▽`)/
↓公告をクリックしてくださったら、私に1円入るかも(ᵔᗜᵔ*)