自己満足で勝手に楽しむ日記

楽しいことの寄せ集め。

【5分間英語日記8日目】「巨人の星」ではなく「進撃の巨人」

When I talked with Israeli,
he sayed that "I like Japanese anime Kyojin".
I thouht it is about "The star of Kyojin".
This is about baseball anime famous for Japanese.
But it is a different anime for him.

He means "Singeki no Kyojin" which I have never read, but I have read that's name.

"The star of Kyojin" is very old anime ,and it drow a spirit of sports.
It is too old to read modern human LOL

By the way , he don't like ”dragon ball” very much LOL.

 

イスラエル人の人と話しているときに、

「巨人」という日本のアニメが好きだと言うので、

巨人の星」という日本の有名な野球漫画のことかと思ったら、

違った’(笑)。

進撃の巨人」という、名前は聞いたことがあるけれど、

私は読んだことのないマンガだった。

巨人の星」のような、スポーツ根性ものは、現代人には古すぎるのかもな(≧w≦)

ちなみに、「ドラゴンボール」は、あんまり好きではないらしい(笑)。

 

f:id:happy-v:20210129070918p:plain

 

 

 

*このブログはリンクフリーですが、一言声をかけていただけるとめっちゃ喜びますヽ(´▽`)/
↓公告をクリックしてくださったら、私に1円入るかも(ᵔᗜᵔ*)