自己満足で勝手に楽しむ日記

楽しいことの寄せ集め。

休日に家にいると休めないという話。

I want to study in my home.
But when I stay at my home, I can see a lot of housekeepings which I have to do.
So It makes me continue to doing housekeepings.
There are a lot of housekeepings. It will never end.

したい勉強がある。家でもできたら良いのだが、

家に居ると、目の前に家事が見えて家事がしたくてたまらなくなり、

家事ばかりをして止まらなくなってしまう。

家事は永遠に発生し続けるから、エンドレス。



だから、
自分を休ませる時や、
勉強をしたい時には、
敢えて、家の外に出る。
So, I will go out when I want to study and I want to rest my body.

 

 

 


この話は、する場所によっては                          、
たちまち炎上して大変なことになるので、
ブログでひっそりと。
Sometimes, this story made some mothers angry.
I whispered in my blog.

 

 

f:id:happy-v:20210211090327p:plain

 


#休日休めない

#ワーキングマザー

*このブログはリンクフリーですが、一言声をかけていただけるとめっちゃ喜びますヽ(´▽`)/
↓公告をクリックしてくださったら、私に1円入るかも(ᵔᗜᵔ*)